Müşteri Paneli

Mobil Uygulama Geliştirme | Niximera

Herkes bir sonraki harika mobil uygulamayı yapmak istiyor. Bizde size destek olmak için sabırsızlanıyoruz.

Lütfen aşağı kaydırınız.

Mobil uygulama nedir

Son 10 yılda, kullanılan akıllı telefon sayısı 2,5 milyarı aştı. Tüketiciler her yıl yeni cihazlara 380 milyar dolar harcıyor. Her birinin hayatı kolaylaştıran, saymaya, iletişim kurmaya ve taksi veya yemek sipariş etmeye yardımcı olan uygulamaları vardır. Bir mobil uygulamanın kendisi, çeşitli işletim sistemlerine sahip akıllı telefonlar ve tabletler için geliştirilmiş uygulama yazılımıdır: iOS, Android, KaiOS, Harmony OS, Tizen ve diğerleri. Çoğu durumda, uzak kaynaklara bağlıysa İnternet'e erişim gerektirir.

Mobil işletim sistemleri

Bir mobil işletim sistemi (OS) akıllı telefonlar, tabletler ve giyilebilir gadget'lar bir cihazın kendisinin kaynaklarını yönetmek ve bir kullanıcı ile doğrudan etkileşim organize sağlayan bir yazılım paketidir. Çoğu mobil işletim sistemi yalnızca belirli donanımlarda çalışır. Örneğin, iOS iPhone'lar için yapılmıştır ve Android , Samsung, Google Pixel, LG, Nokia ve diğer akıllı telefonlarda kullanılmaktadır.

Muhtemelen Windows Mobile'ı duymuşsunuzdur, hatta onu kullandınız. 2000'lerin başında, birçok PDA ve iletişim cihazında bu Microsoft işletim sistemi kuruldu. 2010 yılında, iki işletim sistemi sürümü ile değiştirildi: akıllı telefonlar için Windows Phone ve tabletler için Windows RT. Ve 2015'te, birleşik bir sürüm - Windows 10 Mobile - çoktan ortaya çıktı. KaiOS işletim sistemini çok az kişi duydu , ancak ikinci kademe arasında zaten bir lider haline geldi. Sistem, Linux tabanlı bir Firefox OS çatalıdır ve düşük maliyetli cihazlar için tasarlanmıştır. Google, giriş seviyesi cihazlar için Android Go'yu (Android'in optimize edilmiş bir sürümü) yayınlasa da, KaiOS bu segmentte lider olmaya devam ediyor.

Mobil Yazılım

Bir mobil uygulama nasıl popüler hale getirilir

Her uygulama kendi yolunda gelir elde eder ve belirli bir hedef kitle için tasarlanmıştır. Popüler ve kârlı hale getirmek için önce aşağıdakileri belirlemeniz gerekir: Hangi kullanıcılar uygulamayla ilgilenebilir, hangi ülkeden gelirler. Kullanıcıların ne satın alacakları veya ne tür reklamlar izleyecekleri; Harcanan para ve zaman karşılığında alacaklarını. Gerekli işlevleri ve seçenekleri uygulamak ne kadar zor. Bu, mobil uygulama geliştirmenin fiyatını etkileyecektir. Basit ürünler bile karlı olabilir, sadece karmaşık ürünler değil. Kullanıcıların alacağı bonuslar; projenin rakiplerden ne kadar farklı olduğu. Bir model hazırlarken, katil özelliklerin tanıtılması düşünülmeye değer. Yarar, faaliyetin türüne ve istenen sonuca bağlıdır. Girişimler, yatırımcıları hedefler ve mevcut başarılar hakkında rahatça bilgilendirebilecek ve şirketler bir imaj oluşturmak için uygulamaları kullanacak. Eğlenceli ve ticari projeler içinde reklam veya ürün satışı yapabilecektir.

Mobil application

Mobil uygulama geliştirme teknolojisi

Doğru seçilmiş mimari zamandan, emekten ve paradan tasarruf etmenizi sağlayacaktır. Bir mobil uygulama oluşturmanın iki ana yaklaşımı vardır: yerel ve platformlar arası olanlar. Ve üçüncüsü - ilerici yaklaşım - şimdi de gelişiyor.

Yerel geliştirme, her mobil platform için ayrı uygulamaların oluşturulmasıdır. Yani, iOS için bir uygulama ve Android için başka bir uygulama geliştirmeniz gerekir. Daha sonra uygulamalar belirli platform mağazalarına yüklenecektir. Yerel uygulamaların avantajları şunlardır:

Gelişmiş tasarım seçenekleri. Uygulama içi satın alımlar, konum hizmetlerine veya kameraya erişim, anlık bildirimler ve öncelikli güncellemeler dahil olmak üzere tüm akıllı telefon özellikleri için destek. Hızlı, duyarlı ve güvenilir arayüz.

Mobil Yazılım

Geliştirme eğilimleri

Mobil cihazlar için bir uygulama geliştirmeye başlamadan önce kendinize birkaç soru sorun: Uygulamanızın amaçları nelerdir; hangi işlevlere sahip olmalıdır; uygulamanızın hedef kitlesi nedir? Seçim yapmak zorsa, en basit çözüm, geliştirme pazarında hangi eğilimlerin oluştuğunu görmektir. 2019-2020'de aşağıdaki uygulamalar talep edilmektedir:

blockchain teknolojisine dayalı uygulamalar;

yapay zeka ve makine öğrenimine dayalı uygulamalar;

sohbet robotlu uygulamalar;

hazırlama uygulamaları;

artırılmış ve sanal gerçeklik ile;

nesnelerin interneti için;

mobil ödemeler, transferler ve para depolama ile.

Mobil uygulama mağazaları

Statista tahminlerine göre 2020'de tüm mobil uygulamaların geliri, yerleşik reklamcılıktan gelen 117 milyar dolar dahil olmak üzere 581 milyar dolar olacak. Uygulama mağazaları veya dijital dağıtım platformları, tanıtım için çok önemli olan bu tür göstergelerin elde edilmesine yardımcı olabilir.

Apple, bir uygulama mağazası yaratan ilk şirketti. Sonra, Temmuz 2008'de hala iTunes Store'un bir parçasıydı. O zamandan beri, App Store, iOS kullanıcılarının doğru uygulamayı bulabilecekleri başlıca yer olmaya devam ediyor. Mağazada akıllı telefonlar için 2,2 milyon farklı uygulamanın yanı sıra Apple TV ve Apple Watch ürünleri bulunuyor. Uygulamayı App Store'a yerleştirerek, halihazırda yerleşik kitlenizi tatmin edecek ve yeni kullanıcılar çekeceksiniz.

Google, Ekim 2008'de Android Market adıyla mağazasını açtı. Mart 2012'de yeniden markalaştıktan sonra adı Google Play olsa da yine de Android cihaz pazarını hedefliyor. Bu dijital dağıtım platformu 2,9 milyon uygulama sunuyor. Güçlü yerleşik arama motoruna rağmen, markalar bazen ürünlerinin arama sonuçlarında saklandığını veya başka isteklerle bulunabileceğini öğrenirler. Ancak yine de uygulamanızı Google Play'e yükleyerek, Android kitlenizin veya müşterilerinizin memnun kalacağını tahmin edebilirsiniz.

Birçok mobil cihaz üreticisi, mağazalarında akıllı telefonlar ve diğer cihazlar için uygulamalar sunarak hedef kitleleriyle daha yakın çalışabileceklerini keşfetti.

Eylül 2009'da Samsung Electronics, Mart 2019'da Galaxy Store olarak yeniden adlandırılan Samsung Apps hizmetini başlattı. Üretici, mağazasının mobil sürümünü Android cihazlara önceden yükler. Ve mağazanın web versiyonu sadece Android işletim sistemi için değil aynı zamanda Bada, Tizen, Windows Mobile için de ürünler içermektedir.

Ekim 2011'de LG Electronics, şirket tarafından üretilen telefonlara kurulan SmartWorld adlı mağazasını da açtı. Ayrıca LG TV'ler için Content Store adında ayrı bir sürüm oluşturdu.

Huawei Technologies, uygulama mağazasını 2011 yılında açtı. İlk olarak Çin pazarına odaklandı ve Nisan 2018'de dünya çapında satışa sunuldu. Açılış sayfası ve kontrol paneli 9 dilde yerelleştirilmiş olsa da, çoğu uygulamanın adları ve açıklamaları yalnızca Çince olarak sunulmaktadır.

E-ticaret devi Amazon, doğrudan ve dolaylı rakiplerinin çok gerisinde değil. 2011 yılında şirket, mağazayı Android ve Fire OS için bir uygulama olarak yarattı ve 2014 yılında BlackBerry 10 için kullanıma sunuldu. Bu çözüm, sadık müşterilerin üçüncü şahıs mağazalarında dijital ürünler aramasını önlemeye yardımcı oldu.

Mobil uygulama geliştirmenin maliyeti

Yalnızca kalifiye bir geliştirme ekibi karmaşık bir sürece yetkin bir şekilde yaklaşabilir ve görevleri son teslim tarihlerini aşmadan tamamlayabilir. Deneyimli profesyoneller olarak benzersiz bir iş modeli ve kullanıcı dostu bir kullanıcı arayüzü oluşturacağız. Ayrıca uygulamanın mağazalara yerleştirilmesine ve pazarlama planına göre tanıtılmasına yardımcı olacağız.

Sıfırdan bir mobil uygulama geliştirmek şu aşamalardan oluşur:

Teknik şartnamelerin yazılması (eğer yoksa) - 18 saatten itibaren.

İş analizi ve mevzuat sözleşmesi - 20 saatten itibaren.

UI ve UX tasarımı - yaklaşık 35 saat.

Arka uç geliştirme - uygulamanın gerekli işlevselliğine ve platform sayısına (OS) bağlı olarak 40 saatin üzerinde.

Ön uç geliştirme - 30 saatten fazla.

Test - platformların sayısına ve işlevselliğe bağlı olarak yaklaşık 20 saat.

Bu verilere dayanarak, bir MVP'nin yaklaşık maliyeti 2.000 $ 'dan başlar ve ayrıca işi zorlaştıran faktörlere bağlıdır. Geliştirme tamamlandıktan sonra uygulamanın desteklenmesi gerektiğini ve bu hizmetin ayrıca ödeneceğini lütfen unutmayın.

Yayınlandıktan sonra daha fazla destek

Hemen ideal olduğu ortaya çıkan bir mobil uygulamayı hızlı bir şekilde oluşturmak imkansızdır. Bu nedenle geliştiriciler, temel işlevleri hızlı bir şekilde sağlamak için genellikle özellik odaklı geliştirmeyi (veya başka bir Çevik metodolojiyi) kullanır. Agile, piyasaya sürülme sürecini önemli ölçüde hızlandırarak şirketlerin değişen pazara uyum sağlamasına yardımcı olur.

Lansmandan sonra, ürün başarılı olursa incelemeleri izlemeniz, hatalar hakkında bilgi toplamanız ve sorunları analiz etmeniz gerekir. Daha sonra bir önceki adımda elde edilen yeni verilere göre yeni fonksiyonlar geliştirmek ve sağlamak gerekmektedir. Resmi lansmandan sonra ihtiyacınız olan tek şey bakım ve destektir.

Agile ile ilk önce sonucu elde ederseniz, bakım maliyetleri prototip oluşturmadan daha yüksek olabilir. Uzmanlar, pazarlama hipotezini kanıtlayarak veya çürüterek bir ürün geliştirmek gerektiğinde bu yöntemi tercih ederler ve aynı zamanda ilk karı neredeyse anında elde ederler.

Ve geleneksel Waterfall metodolojisini kullanarak, bir mobil uygulama geliştirme maliyetinin yaklaşık% 15-20'si olan sabit bir yüzde ile tahmini yıllık bakım maliyetlerini hesaplayabilirsiniz. Büyük şirketler Waterfall'u tercih ediyor çünkü iş süreçleri belgeleniyor ve yönetimi pazarlama, yönetim ve üretim planları geliştiriyor.