Sosyal Medya Yönetimi
  • GOOGLE
  • META
  •  TWITTER
  • LINKEDIN

Nedir bu Sosyal Medya Yönetimi?

Kalabalık

Kalabalık

Erişimi kolay olduğu için herkes sosyal medya kullanıyor.

Dağılım

Dağılım

Kullanıcılar kolayca birbirlerine paylaşabiliyorlar.

Trafik

Trafik

Arama motorları sosyal medyadaki kullanımınıza bağlı olarak sizi üst sıralara çıkartıyor.


Sosyal medya neden önemlidir

Sosyal Medya Yönetimi Neden Önemlidir?

Sosyal medya, bir marka imajı oluşturmanın ve sürdürmenin ayrılmaz bir parçasıdır. İnternet erişimi olan kişilerin %84'ü sosyal medya kullanıyor , dolayısıyla hedef kitleniz de öyle.

Herkes sizi Sosyal Medya'da keşfedicek!

Sizi sosyal medyada keşfedecek olanlar için markanız hakkında mükemmel bir ilk izlenim yaratmak isteyeceksiniz.

Sosyal medyada keşfedilin

Sosyal medyadaki varlığınız için strateji belirlerken kendinize “marka profilimi ziyaret eden biri için en büyük paket nedir?” gibi sorular sorun.

Ayrıca insanların sosyal medyayı kullanma şeklini değiştiren tüm sosyal medya trendlerini de göz önünde bulundurmalı ve mesajlarınızı her platforma göre uyarlamalısınız. Markanıza sadık kalmak ile mesajınızı ortama uyacak şekilde uyarlamak arasındaki dengeyi bulun.

Sosyal medya

Şunu düşünün: sosyal medya kullanıcıları Instagram'da görsellerle etkileşim kuruyor , Twitter'dan son dakika hikayelerini alıyor , aileleriyle bağlantı kuruyor veya Facebook'ta sanal etkinliklere katılıyor , Pinterest'te ilham alıyor, LinkedIn'de profesyonel yaşamlarını tartışıyor ve TikTok'ta içerik oluşturucu olarak hareket ediyor.

Örneğin Instagram için içerik oluştururken görsel tasarımınıza ekstra özen gösterin. Ancak Twitter'dayken mesajınızı kısa ve öz ve zamanında yapın.

Sosyal medya yönetimi nedir?

Sosyal medya yönetimi, Facebook, Instagram ve Twitter gibi sosyal medya platformlarında yayınladığınız içeriği oluşturma, yayınlama ve analiz etme ve bu platformlardaki kullanıcılarla etkileşim kurma sürecidir. Ücretsiz ve ücretli araçların yanı sıra profesyonel sosyal medya yönetimi hizmetleri ile sosyal medya yönetimini kolaylaştırabilirsiniz.

Sosyal medya yöneticisi nedir?

Bir sosyal medya yöneticisi , bir sosyal medya ajansında danışman, şirket içi çalışan veya ekip üyesi olarak çalışıyor olsun , sosyal medya pazarlaması , reklamcılığı ve yönetimi konusunda yetenekli bir profesyoneldir . Takipçilerinizi veya sosyal medya gelirinizi artırmak gibi sosyal medya hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olurlar.

Neden sosyal medya yönetimi uygulamalısınız?

Sosyal medya yönetimi, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli avantajlar sunar:


Maliyet: Pazarlama bütçeniz ne olursa olsun, sosyal medya uygun maliyetli bir girişimdir. Sosyal medya ağlarına katılmak, içerik göndermek, kullanıcı yorumlarına yanıt vermek ve daha fazlası ücretsizdir. Sosyal medya reklamcılığı bile, hedef kitlenize ulaşmak ve çevrimiçi bir takipçi kitlesi oluşturmak için karlı bir kanal sunar.

Erişim: Facebook'tan LinkedIn'e kadar sosyal medya ağları sizi dünyanın her yerinden kullanıcılarla bağlayabilir. Niş kitlelere ulaşmak için Pinterest gibi sosyal medya platformlarını da kullanabilirsiniz. Geleneksel pazarlama ve reklamcılık, erişim - veya fiyat - veya sosyal ile eşleşemez. Bu nedenle sosyal medya yönetimi işletmeler için olmazsa olmazlardandır.

Kullanıcılar: Sosyal medyayı pazarlama stratejinize dahil etmek, pazarlama girişimlerinizi kullanıcı davranışıyla uyumlu hale getirmenize olanak tanır. Örneğin, insanların %74'ü artık satın alma kararları verirken sosyal medyayı kullanıyor. Ayrıca , insanların %80'i satın alma konusunda sosyal medya aracılığıyla tavsiye alıyor.

Performans: Pazarlamacılar ve işletme sahipleri, sosyal medya pazarlaması ve reklamcılığının performansı konusunda hemfikirdir. Şirketler sosyal medya aracılığıyla markalarını oluşturabilir ve hatta potansiyel müşteriler ve satışlar üretebilir. Örneğin, işletmeler arası (B2B) pazarlamacıların neredeyse %45'i Facebook aracılığıyla bir müşteri kazandı.

İşletmeler için sosyal medya yönetimine nasıl başlanır?

Sosyal medya yönetiminin tanımını ve işletmeler için sosyal medya yönetiminin tipik olarak neye odaklandığını biliyorsunuz - şimdi, en kritik 11 sürecin bu dökümü ile bu uygulamaları sosyal medya kampanyalarınızda nasıl hayata geçireceğinizi öğrenin:

1. Mevcut sosyal medya stratejinizi denetleme

Bir sosyal medya denetimindeki tipik adımlar şunları içerir:

  • Sosyal medya hedeflerinizi gözden geçirme
  • Markanızın sosyal medya ağlarında eşleşmesini sağlamak
  • Takipçiler, katılım oranı ve daha fazlası gibi sosyal medya metriklerinizi derlemek
  • İçerik tercihleri ​​gibi eğilimleri bulmak için sosyal medya metriklerinizi analiz etme
  • Rakibinizin sosyal medyadaki varlığını gözden geçirme
  • Ve dahası

Denetiminiz, sosyal medya stratejiniz hakkında anında bilgi sağlayacaktır. Ayrıca, daha fazla takipçiden daha iyi müşteri memnuniyetine kadar işletmenizin sosyal medyadan görmek istediği sonuçları elde edebilmeniz için kampanyalarınızı geliştirmek için bir temel sunacaktır.

Bir sosyal medya yöneticisiyle ortak olursanız, bu adımı sizin için o halleder.

2. Hedef kitlenizi araştırmak

Hedef kitlenizin kim olduğunu öğrenin ve onları çevrimiçi olarak nerede bulacağınızı bileceksiniz.

Hedef kitlenizin kim olduğunu öğrenin ve onları çevrimiçi olarak nerede bulacağınızı bileceksiniz.

Sosyal medya yönetimine yaptığınız yatırımı en üst düzeye çıkarmak istediğiniz için bu çok önemlidir. Hedef kitlenizi tercih ettikleri platformda hedefleyerek daha büyük bir yatırım getirisi elde edebilirsiniz .

Örnek olarak, diş hekimleri için sosyal medya pazarlamasını hayal edin . Bir diş hekimi pediatrik bakım sağlarken, bir diğeri implant hizmetleri sunmaktadır. Her biri sağlık ve tıp sektöründe faaliyet gösteriyor, ancak tamamen farklı izleyicilere sahipler.

Sosyal medya yönetim hizmetleri izleyici araştırmasını içerdiğinde, bu uygulamalar, pazarlama bütçelerini ve reklam harcamalarını, diş bakımına ihtiyaç duyan herkese karşı doğru kullanıcıları hedefleyen içerik ve reklamlar oluşturmaya yatırmalarını sağlar.

Sosyal medya yönetim hizmetlerine yatırım yapın ve hesap yöneticinizin başlangıçta hedef kitleniz hakkında soru sormasını bekleyebilirsiniz. Bazı durumlarda, bir ajans, hizmetlerini görüşmek için aradığınızda hedef kitleniz hakkında soru sormak için inisiyatif alabilir.

3. Sosyal medya platformlarınızı seçme

Ardından, hangi sosyal medya platformlarını kullanacağınıza karar vereceksiniz. İşletmeler için sosyal medya yönetimi söz konusu olduğunda zaman en değerli kaynaklardan biridir, bu nedenle çabalarınızı hedef kitleniz için en önemli ağlara odaklamak çok önemlidir.

Facebook, Twitter ve LinkedIn gibi en iyi sosyal medya ağlarında bir profiliniz olması gerekirken, zamanınızı bunlar arasında eşit olarak bölmemelisiniz. Bunun yerine, sosyal medya platformlarını hedef kitlenizin onları ne kadar kullandığına göre önceliklendirin.

Demografik verileri inceleyerek hedef pazarınız için en önemli ağları bulabilirsiniz . Bir sosyal medya denetimi yaptıysanız, hangi ağların en iyi performansı gösterdiğini görmek için katılım oranlarınıza da başvurabilirsiniz. Rakip faaliyetlerini de kontrol edin.

Sosyal medya yönetim hizmetlerini kullanıyorsanız endişelenmeyin. Hesap yöneticiniz, sektörünüz, hedef kitleniz ve hedefleriniz hakkındaki araştırmalarına dayalı olarak platform önerileri sağlayacaktır.

4. Sosyal medya stratejinizi oluşturmak

Hesap yöneticiniz (veya dahili ekibiniz) sosyal medya kampanyanızı başlatmadan önce stratejinizi geliştirmeleri gerekir . Çoğu durumda, Twitter, LinkedIn, Facebook ve diğer sosyal medya platformlarının farklı rolleri ve kullanımları nedeniyle her platform için bir strateji oluşturmaya odaklanırlar.

Kitlenizi dikkate almanın yanı sıra, aşağıdaki faktörlere de bakarlar:

  • Sektörünüz: Sektörünüzdeki izleyiciler ne bilmek istiyor? Daha sonra sosyal medyada paylaşabileceğiniz blog gönderileri veya rehberler gibi şirketinizin doldurabileceği içerik boşlukları var mı? Veya farklı platformlarda bağlantı kurabileceğiniz sektör liderleri var mı?
  • Markanız: Marka sesiniz nedir? Herkese açık bir forumda müşterilerle etkileşim kurarken bir dizi standart veya süreciniz var mı? Veya markanız kullandığınız renkleri ve medyayı nasıl etkiliyor?

Marka standartlarınız ve hedefleriniz gibi bu sorulardan bazıları, doğrudan girdinizi gerektirecektir. WebFX'te, şirketiniz hakkında her zaman bir şeyler öğrenmek isteriz - güçlü ve kişiselleştirilmiş sosyal medya stratejileri oluşturmamızı sağlayan şey bu meraktır.

5. Sosyal medya profillerinizi tasarlama

Sosyal medya profillerinizi oluşturduğunuzda veya güncellediğinizde, markanıza uygun olduklarından emin olmak çok önemlidir.

Bu nedenle sosyal medya yönetim hizmetleri sosyal medya tasarımını da kapsayabilir . Bu hizmet, markanızı yakalayan ve kullanıcılar üzerinde harika bir ilk izlenim bırakan profesyonel görüntüler oluşturmaya odaklanır.

Çoğu durumda, sosyal medya tasarımı, hesabınızın aşağıdakiler gibi statik resimlerine odaklanır:

  • Twitter üst bilginiz ve arka planınız
  • Meta başlığınız, simgeniz ve profil resminiz
  • Instagram profil resminiz

Sosyal medya hesaplarınızı tasarladıktan ve tasarımları onayladıktan sonra, sosyal medya uzmanınız, gönderi etkileşimini artırma veya dönüşümleri artırma gibi pazarlama hedefleriniz için çalışmaya başlayabilir .

İşletmenizin hedeflerine ve hizmet planına bağlı olarak, sosyal medya yöneticiniz şirketiniz için bir reklam stratejisi geliştirebilir. Daha fazla gerçek takipçi kazanmak ve kullanıcı katılımını teşvik etmek istiyorsanız, sosyal medya reklamları çok önemlidir.

Snapchat için Meta önemli sosyal medya ağları, reklamlarına yaklaşımına göre değişir. Farklı reklam türlerinin yanı sıra farklı hedeflere sahiptirler. Örneğin Facebook, marka bilinirliğini artırmak, olası satışlar oluşturmak, mağaza ziyaretleri kazanmak ve daha fazlası için reklam oluşturma seçeneği sunar.

Sosyal medya yöneticinizin bakacağı diğer bazı reklam özellikleri şunları içerir:

  • Medya
  • İçerik
  • Harekete geçirici mesajlar
  • Tıklama başına maliyet
  • Instagram profil resminiz
  • Kitle

Bunların hepsi, reklamlarınızın başarısını etkileyen kritik faktörlerdir. Etkileyici bir CTA'ya sahip bir reklam oluşturabilirsiniz , ancak bunu yanlış hedef kitleye hedeflerseniz, beklediğiniz sonuçları göremezsiniz.

Bir reklam kampanyası başlatmadan önce, reklamlarınızı inceleme ve imzalama şansınız olmalıdır.

6. Sosyal medya içerik takviminizi oluşturma

Çoğu sosyal medya yönetim hizmetinde bulunan diğer bir çıktı, sosyal medya hesaplarınızın her biri için bir içerik takvimidir. Bu takvim siz ve profesyonel sosyal medya yönetim ekibiniz için bir referans noktası görevi görmektedir.

İçinde bulunulan ayı içerecek içerik takviminizde, sosyal medya hesaplarınız için planlanmış gönderileri görüntüleyebilirsiniz. Bu gönderiler, şirket duyuruları ve tatil haberlerinin yanı sıra web sitenizdeki bir blog gönderisi veya bir müşteriden gelen bir resim gibi paylaşılan içeriği içerebilir.

Bu gönderileri yayınlamadan önce, sosyal medya yöneticiniz muhtemelen tüm içeriği incelemenizi ve onaylamanızı isteyecektir. Bu sizin için biraz çaba gerektirse de, yayınlanan tek içeriğin istediğiniz içerik olduğunu garanti eder.

7. Platforma özel içerik oluşturma

Bununla birlikte, mümkün olan en iyi içeriği oluşturmak için birçok sosyal medya uzmanı, grafik tasarımcılar ve metin yazarlarıyla birlikte çalışacaktır. Sonuç, kullanıcılar arasında yankı uyandıran ve şirketinizin hedeflerini gerçekleştiren bir içerik parçasıdır.

Takviminiz üçüncü bir tarafa ait içerik içeriyorsa (belki de sizin ürününüzden bahseden bir etkileyicinin blog gönderisini paylaşıyorsunuz), sosyal medya yöneticiniz, sosyal medya hesaplarınızda paylaşmak için uygun bağlantıya ve alt yazıya sahip olduklarından emin olacaktır.

8. Sosyal medya takipçilerinize yanıt verme

Birçok sosyal medya yönetim hizmetinin içerdiği günlük sorumluluk, takipçileriniz ve yorum yapanlarla etkileşim kurmaktır. Birçok işletme için bu hizmet, marka bilinirliği ve marka sadakati üzerinde doğrudan etkisi olduğu için paha biçilmezdir.

Bu hizmetin bir parçası olarak sosyal medya yöneticiniz, takipçilerinizle etkileşim kurarken markanıza ve şirket standartlarınıza bağlı kalacaktır. Kötü bir deneyim gibi olumsuz yorumlar bırakan kullanıcılara da yanıt verirler.

Sosyal medya kullanıcıları için, şirketinizin onlarla etkileşimi, önemsediğinizi gösterir. Birçok sektörde, bu işinizi rakiplerinizden ayıracaktır. Özellikle insanların %65'inden fazlası müşteri hizmetleri için sosyal medyayı kullandığından , tüketiciler için bir satış noktası bile olabilir .

9. Sosyal erişiminizi büyütmek

Sosyal medya uzmanınızın takipçilerinizi ve sosyal medyadaki varlığınızı artırmasının tek yolu reklamlar değildir. Sağlayıcınız, sosyal medya yönetimi hizmetlerinizin bir parçası olarak sektörünüzdeki etkileyicilere ve güvenilir kuruluşlara ulaşabilir.

Bu, sizi takipçileriyle bağlayabilecek kişiler tarafından şirketinizin kapsamına alınmasına yol açabilir. Sonuç, markanız için daha fazla görünürlük ve daha fazla takipçi ve müşteri kazanma şansıdır.

Örneğin, mutfak dolapları satıyorsanız, bir influencer, ürününüzü yenilenmiş mutfakları için bir satın alma olarak öne çıkarabilir. Sosyal medya hesaplarındaki deneyimi vurgulayan bir gönderi oluşturacaklar ve daha sonra bunu kendi hesabınızla paylaşabilirsiniz.

Bu, sizin ve başka bir organizasyonun kapsama alması için bir şans.

10. Sosyal medya performansınızı izleme

Sosyal medya yönetiminin kritik bir parçası, çabalarınızın performansını izlemektir. Bu nedenle sosyal medya uzmanlarından oluşan ekibiniz, reklamlarınızın yanı sıra yaratıcı içeriklerin performansını da takip edecek ve bu sonuçları sizinle paylaşacaktır.

Sosyal medya yönetim hizmetlerine veya herhangi bir dijital pazarlama hizmetine yatırım yaptığınızda, yalnızca sosyal medya hesaplarınızın performansını izlemekle kalmayan, aynı zamanda bu performans düştüğünde tepki veren bir ajansla ortak olmanız çok önemlidir.

Düşük performansı iyileştirmek için de bir eylem planı geliştiren bir ortak istiyorsunuz - bunu mazur gösteren birini değil.Bu zihniyeti benimseyin ve işiniz için en iyi ajansı bulacaksınız.Bu tür bir ortaklık daha iyi sonuçlara ve daha iyi bir yatırım getirisine yol açar.

Sosyal medya yönetimi ne kadara mal olur?

Ortalama olarak, şirketler sosyal medya yönetimine ayda 1000 ila 7000 Lira harcıyor . Bu yatırım, bir sosyal medya pazarlama ve reklam stratejisi oluşturma ve sürdürmenin yanı sıra aylık reklam harcaması ve araç aboneliklerini içerir.

İşletmenize bağlı olarak, daha yüksek veya daha düşük sosyal medya yönetim maliyetleriniz olabilir. Ancak bu fiyat aralığını sosyal medya pazarlama ve reklam stratejiniz için gerçekçi bir bütçe oluşturmak için kullanabilirsiniz.

Neden sosyal medya yönetim hizmetlerine yatırım yapmalısınız?

Sosyal medya, şirketinize markanızı ve işinizi büyütmek için muazzam bir fırsat sunar. Bununla birlikte, birçok kuruluş, özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ'ler) için sosyal medya yönetimi için zaman ve kaynak ayırmak bir zorluktur.

Bu nedenle birçok kişi, aşağıdaki avantajları sunan sosyal medya yönetim hizmetlerine yatırım yapıyor:

  • Kendinize zaman kazandırın: Zaman, şirketlerin sosyal medyayı terk etmelerinin en yaygın nedenlerinden biridir. Bir sosyal medya ajansı tuttuğunuzda, tüm sosyal medya çabalarınızı yöneten bir ortak bulursunuz. Gelir getiren bir kanaldan ödün vermeden zamandan tasarruf edersiniz.
  • Bir sosyal medya uzmanı edinin: Profesyonel sosyal medya yönetimi hizmetleri de size bir uzmanla ortak olur. Bir sosyal medya uzmanını kurum içinde işe almanın zamanı veya maliyeti konusunda endişelenmenize gerek yok. Bunun yerine, birinin uzmanlığına anında erişebilirsiniz.
  • Kaliteli bir strateji sürdürün: Bir sosyal medya ajansı, sosyal medya stratejinizin aktif ve birinci sınıf kalmasını da sağlar. Marka bilinirliğinden takiplere ve satışlara kadar istediğiniz sonuçları elde etmek için yaklaşımınızı sürekli (ve proaktif olarak) izler ve geliştirirler.
  • Agresif hedeflere ulaşın : Çoğu şirket gibi, işletmeniz de muhtemelen sosyal medyadan ölçülebilir sonuçlar istiyor. Belirli bir takipçi sayısına ulaşmak gibi iddialı hedefleriniz bile olabilir. Özel bir sosyal medya ajansı bu hedeflere ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Sosyal medya yönetimi ile uğraşıyorsanız, yalnız değilsiniz.

Birçok işletme, rakipleriniz de dahil olmak üzere sosyal kampanyalar başlatmaya ve sürdürmeye çalışır. Sosyal medya yönetim hizmetlerini keşfederek ve bunlara yatırım yaparak rekabette öne geçin ve sosyal medyayı tüm avantajlarıyla kullanın .

Sosyal medya yönetim ajansı mı arıyorsunuz?

İşletmeniz için sosyal medya yönetimi yapabiliriz. Bunun için lütfen bizimle iletişime geçin.

Ne aramıştınız?

Sosyal Medya planı danışmanı mı?

Strateji toplantımızı hemen planlayalım!